Jak gotować warzywa na parze?

Bardzo ważne jest nie tylko to co jemy, ale również w jaki sposób jest przygotowany nasz posiłek. Chodzi o to, abyśmy mieli pewność, że jest on w pełni wartościowy, że dostarcza nam nie tylko energii potrzebnej do działania, ale przede wszystkim, że zapewnia nam niezbędne składniki i minerały. Dlatego właśnie tak ważne jest to, abyśmy wiedzieli, że możemy przygotowywać warzywa na parze i co więcej, abyśmy jak najczęściej z tej wiedzy korzystali. Wówczas może się okazać, że będziemy mogli przygotować naprawdę wspaniałe dania, które z chęcią będzie spożywała cała rodzina.

Jak je przygotować?

Przede wszystkim gotowanie na parze posiada tą zaletę, że podczas niego zachowujemy praktycznie większość składników odżywczych i minerałów, które znajdują się w warzywach, a które są niszczone podczas gotowania. Dlatego też, taki sposób przygotowywania obiadu na parze cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Jednak trzeba wiedzieć, jak to wszystko zrobić, aby mieć pewność, że takie danie będzie nie tylko zdrowe, ale również smaczne.

Przede wszystkim więc warto najpierw doprowadzić wodę do wrzenia, następnie zmniejszając trochę intensywność jej gotowania, włożyć do garnka sito, na którym będą znajdowały się warzywa, wcześniej umyte i pokrojone na mniejsze części. Możemy dosypać swoich ulubionych ziół, jednak powinniśmy pamiętać, żeby soli dodawać dopiero wówczas, gdy tak przygotowane jedzenie będzie przełożone na talerz.

Czy potrzeba specjalnych urządzeń?

Jeżeli wiemy, że dość często będziemy przygotowywać w ten sposób jedzenie, a dodatkowo poza samymi warzywami, chcemy jednocześnie na parze zrobić mięso i ryż, to najlepiej zrobimy, jeśli zaopatrzymy się w specjalny parowar. Może on mieć różne wielkości, a dodatkowo posiadać odpowiednie przegródki, które pozwolą nam na przygotowanie całego obiadu w tym jednym naczyniu. Jednak jeśli nie chcemy inwestować w ten sprzęt, to możemy wykorzystać do tego zwykły, duży garnek do którego wlejemy wody i metalowe sitko, które będziemy mogli włożyć do tego garnka, kiedy woda już się zagotuje. To oznacza, że tak naprawdę każdy, w każdym momencie może przygotować sobie obiad złożony ze składników przygotowanych na parze. Warto zobaczyć co możemy zyskać dzięki daniom przygotowanym w ten sposób.

Dzięki nim będziemy jeść zdrowiej i mniej tłusto, a samo przygotowanie takiego posiłku stanie się dla nas prawdziwą przyjemnością.